maandag 20 april 2015

Een breiblogje: van poppen tot workshop fair isle!

Op het moment ben ik de ban van het breien. Nu Robin's Nest af is, heb ik me gestort op het breien. Het begon allemaal met de projectlessen breien, die ik zag op de site van het Wolhuis. Begonnen met een sjaal en toen ik eenmaal het patroon in de gaten had, wilde ik iets anders doen. Een pop breien? Ria (van het Wolhuis) adviseerde iets te maken uit dit boek, van Arne & Carlos. En dit is zo ontzettend leuk!

In het begin wel lastig om met 5 naalden te breien, maar met hulp van de dames is het gelukt! Het eerste beentje is bijna klaar.


Ook het jurkje vond ik zo leuk om te breien. Het is bijna klaar en dan wil ik er bloemetjes op mazen.


Afgelopen zaterdag heb ik een workshop gevolgd bij het Wolhuis: fair isle breien, door Wieke van Keulen. Het was een erg leuke, gezellige groep en ik heb geleerd fair isle te breien. Wieke had de prachtige sjaals mee en je mocht alles bekijken. Allerlei tips en trics gaf ze ons mee. 


Maar dit wordt denk ik een winterproject, een mooie fair isle sjaal.
Begonnen met de bolletjes links als testlapje en ik denk dat ik iedere keer er een bolletje bij haal. Ik heb gebreid met Rowan fine tweed, een erg mooie wol.


Ook allemaal weer erg leuk om te doen! Maar eerst maak ik de pop af alvorens aan nog iets te beginnen.

Fijne dag allemaal! Groetjes Nardy

4 opmerkingen:

martine zei

Ik vind breien ook zo leuk maar de dagen zijn veel te snel voorbij.

Elizabeth zei

Nou, je kiest niet meteen de gemakkelijkste patronen/technieken..., maar dat komt vast omdat je het zo leuk vind!
De poppen van Arne en Carlos zijn super, ik heb er ook een paar gemaakt en de kleertjes volgen vanzelf. Knap dat het je ook lukt met 5 pennen, want dat is toch echt wel het mooiste.
Veel breiplezier!

Groetjes, Elizabeth

Ria zei

Hoi Nardy,
wat is je Robbinsnest mooi geworden. Succes met je nieuwe uitdaging. Je hebt gelijk, soms moet je even iets anders doen.
Groetjes Ria

Hermie zei

Ook ik ben nog steeds aan het breien, nadat ik 4 dekens had gehaakt, nu even aan de brei.